Festlokal

OBS!! Festlokalen kommer att totalrenoveras från och med 2024-01-21 under någon månad. Därför kan din bokning bli avbokad!

Här är det tänkt att all information kring om festlokalen för studenthyresgästföreningen Domus/Nyponet ska finnas. Hittar du inte det du söker, eller har frågor/synpunkter, är du välkommen att maila festlokalsansvarige på , men läs informationen här först. Kalender över när festlokalen är bokad finns här nedanför. Bokningsformulär för att göra en bokningsförfrågan av lokalen finns här nedanför.

Om lokalen

I Domus källare har föreningen en nyligen uppfräschad festlokal som hyrs ut för privata fester. Lokalen får inhysa max 30 pers. Det finns bland annat en baravdelning med vissa matlagningsmöjligheter i form av en spis samt mikrovågsugn. Ett större rum har plats för 30 sittande gäster. Dessutom finns en stereo-anläggning och ett litet dansgolv.

FAQ

Var ligger lokalen?

Lokalen ligger på plan -1 i Domus, mitt emot tvättstugan. Bor du på Nyponet kommer du in i Domusbyggnaden med din nyckelbricka. En karta till lokalen från entrén på Körsbärsvägen 3 finns här:
festlokalskarta

Bilder

Kök

När är lokalen ledig?

Lokalen är ledig när den inte står som “bokad” i kalendern här nedanför.

Vad kostar det att hyra lokalen?

Att hyra lokalen kostar:

  • 500 SEK per tillfälle i avgift
  • 2300 SEK per tillfälle i deposition

Om man inte avbokar 3 dagar innan så måste man betala 125 SEK.

När återbetalas depositionen?

Depositionen återbetalas om lokalen är i städat skick efter uthyrningen och om störningsjouren inte behövt göra något besök i lokalen. Vi får fakturan från störningsjouren efter ca 2 veckor, därav sker återbetalningen innom 2-3 veckor efter det bokade datumet.

Hur betalar jag?

Avgiften och depositionen betalas till styrelsekontot via PostGiro 15 68 86-4 eller via Swish 123 265 24 36. Använd referens “Party premise Domus/Nyponet” samt ditt för- och efternamn. Du måste visa en verifikation av betalningen innan du får nycklarna till lokalen. Då skriver vi också ett hyresavtal för lokalbokningen. Tidpunkten för nyckelöverlämning och hyresavtalsskrivning bestäms tillsammans med festlokalsansvarige. Det görs vanligtvis på dagen för din bokning klockan 14 eller senare (undantag möjligt).

Hur länge får jag ha lokalen?

Om du hyr lokalen får du tillgång till den från kl 14:00 på uthyresdagen till kl 12:00 dagen efter, eller enligt överenskommelse med festlokalsansvarige. Vid tidpunkt för återlämning av nycklarna till lokalen ska lokalen vara helt städad, se städinstruktionerna bifogade i bokningsbekräftelsen.

Hur många personer får det vara som mest i lokalen samtidigt?

Av brandsäkerhetsskäl får det vara max 30 personer i lokalen (det finns endast 1 in-/utgång till lokalen!)

Finns det några bilder på lokalen?

Ja, du hittar flera bilder på den här sidan.

Vad finns i lokalen?

Titta på bilderna så ser du övergripande. Det finns bord och stolar för 30 personer. Det finns även tallrikar, glas och bestick för 30 personer. Det finns kyl och frys. Det finns ugn och spis. Det finns microvågsugn och kaffebryggare. Det finns kastrull, stekpanna och andra köksredskap. Diskmaskin finns ej.

Måste jag bo på Domus eller Nyponet för att få hyra lokalen?

Ja.

Hur bokar jag lokalen?

För att boka festlokalen behöver du bara fylla i formuläret. Du kommer att få ett automatiskt svar via e-post med uppföljningsinstruktionerna. Bokningen måste utföras minst en vecka i före det valda datumet.

Kalender över när festlokalen är bokad

Bokningsformulär