Styrelsen

Vi i styrelsen har bland annat hand om våra gemensamhetslokaler som festlokalen, bastu och biblioteket och representerar Domus och Nyponets hyresgäster i Stockholms Studenthyresgästers Förening (SSF). SSF är en paraplyorganisation för samtliga områdesföreningar inom SSSB:s bestånd och dess huvudsakliga uppgifter är att hyresförhandla med SSSB och att driva boendefrågor.

Några gånger per år anordnar vi även aktiviteter för alla boende i Domus och Nyponet där vi bjuder på fika eller mat. Det kan t.ex vara grillkvällar eller loppisar där du får chansen att träffa dina grannar och lära känna dem lite bättre.

Poster

  • Ordförande Är “chefen” i styrelsen och håller i alla möten, har hand bland annat om nycklar och viktiga dokument.
  • Sekreterare För protokoll på alla möten och sammanfattar vad som har beslutats.
  • Kassör Håller koll på bokföringen.
  • Revisor Verifierar bland annat bokföringen.
  • Informationsansvarig Har koll på och uppdaterar hemsidan och Facebook vid behov och ser till att posters sätts upp i fastigheterna för att informera alla boende om vad som pågår i föreningen.
  • Festlokalsansvarig Ser till att festlokalen underhålls och tar emot bokningar.
  • Gymansvarig Ser till att gymmet underhålls och har koll på alla medlemskap.
  • Borrmaskinsansvarig Ansvarar för borrmaskinen och tar emot bokningar.
  • Symaskinsansvarig Ansvarar för symaskinen och tar emot bokningar.
  • Projektorsansvarig Ansvarar för projektorn och tar emot bokningar.
  • Biblioteksansvarig Ansvarar för biblioteket.

Är du intresserad av att vara med i styrelsen?

Vi tycker alltid att det är kul med tillskott i styrelsen alla är välkomna att vara med! Det krävs ingen tidigare erfarenhet för att vara med och det är ett kul sätt att få meriterande erfarenhet och dessutom lära känna nya personer. Du är varmt välkommen att höra av dig till oss om du är intresserad av någon av posterna:

Medlemmar

Upcoming Events

There are no upcoming events at this time.